BMW - rovnaký obsah na veľa doménach
BMW (Bayerishe Motoren Werke) - je nemecký výrobca automobilov, motocyklov a motorov. Hlavné sídlo spoločnosti je v súčasnosti v Mníchove. I keď začiatok určite pôsobí, akoby nesúvisel s témou, v ktorej je zaradený (SEO optimalizácia), opak je pravdou.
Ale už k veci. Skúšali ste niekedy zadať výraz BMW do google ? Výsledky nie sú najlepšie.
Z náhľadu vyhľadaných stránok sa zdá, že BMW je "Širokopásmové pripojenie / DSL... ...obsahuje širokú ponuku filmov, animácií a hudby." Až doplnkový odkaz (z rovnakej domény) už je konkrétnejší a spomínajú sa v ňom automobily.
Spomínaný problém vyhľadávania je spôsobený úvodnou stránkou,kde si návštevník môže vybrať verziu (flash/html). Práve táto stránka je blokom pre indexovacieho robota, ktorý zoberie text a dá ho do súvisu s výrazom BMW.
Po zobrazení stránok zistíme, že obsahujú len veľmi malé množstvo užitočného textu, a sú dopĺňané veľkým množstvom obrázkov a animácií. Okrem toho časti stránky sú vypisované prostredníctvom javascriptu. Robot starajúci sa o indexovanie obrázky ani flash animácie "nevidí", a teda zostáva iba pár riadkov textu.
Ďalším problémom je fakt, že www stránky všetkých predajcov sú skoro totožné. Jediné v čom sa líšia je doména. Vzniká teda množstvo stránok s duplicitným obsahom, ktoré nenapomáha vylepšovaniu zaradenia vo výsledkoch vyhľadávania.
Je pravdepodobné, že jednotliví predajcovia sú zrejme nepriamo nútení preberať obsah z (asi) centrálnej databázy, no možno by stálo za zváženie, či sa čiastočne neodkloniť a nevyskúšať vlastnú cestu. Možno cestu k lepšiemu umiestneniu vo vyhľadávačoch.
Cieľom článku nebola kritika webov BMW ale skôr snaha poukázať, ako môže snaha o jednotnosť údajov a kvalitné grafické spracovanie uškodiť zaradeniu vo fulltextoch.